2011/2012.
– Мамаааа!- са звуком отварања врата, чујем глас своје најстарије ћерке, која се враћа из школе.
– Ту сам, Андријана! Како је било у школи?- питам ја, претпостављајући одговор!
– Ма, пусти! Ови наставници нису нормални! Сви сад питају, као да смо ми машине. Сви траже своје, нико не размишља можемо ли све да стигнемо – одговара тим тако добро познатим незадовољним тоном.
– Хм! Ваљда знаш да тим „ненормалним“наставницима и ја припадам!- рекох помало иронично.
– Ха, ха, знам, али ти ми не предајеш, тако да рачунај да ниси ту- као, теши ме моја ћерка.
– Баш си ме утешила!- рекох јој кроз осмех. Настаје тајац и њен поглед је усмерен у једну тачку.
– Како си урадила писмени из математике? – питам ја, у жељи да је вратим у стварност, јер тај поглед тако добро ми је познат.
– Он данас није био у школи. Баш је био безвезе дан!- рече замишљено, устајући и одлазећи у своју собу.
– Ах, та љубав! – мрмљам за себе.
– Мамааа, похвалила ме наставница ликовног и дала ми петицу! Каже да најбоље цртам у одељењу- још са врата, задихано, жури да исприча новости из школе, са широким осмехом преко целог руменог лица.
– Браво, Јојо! Значи, већ је приметила! Одлично! – смешим се својој млађој ћерки, уживајући у њеном задовољству.
– Е, знаш ли да ће нас данас посетити једна позната личност! – говори са истом узбуђеношћу у гласу.
– Заиста!? Која?
– Северина Вучковић!
– Северина Вучковић!? – чудим се ја, улазећи у улогу, коју она, с времена на време спонтано наметне. Она одлази и након пет минута звони неко на врата. Отварам врата и видим своју ћерку у мојим ципелама на штикле, џемперу и марами око врата, са ружем на уснама и наочарама на глави.
– О, добар дан! Ја сам Северина Вучковић! Ето, дошла сам мало да вас посетим!
– Добро дошли, добро дошли, изволите ући. Како сте лепи, Северина! – прихватам игру, кревељим се заједно са њом, измишљам питања, док у судопери чека брдо судова на прање.
– Шта то радите!? – неочекивано се појављује Андријана са згранутим изразом лица.
– Северина нам је дошла у госте – кажем ја, покушавајући да је увучем у игру.
– Ви нисте нормалне!- враћа нас у стварност њен опомињући глас!
– Ко је на реду да иде по брата у вртић? – упитах, погледавши на сат.
– Мамаааааа! – разлеже се глас мог сина кроз кућу док ми трчи у загрљај.
– Јеси ли стигао, мили! Како је било у вртићу? – постављам увек исто питање и чекам који део тог дана ће да издвоји као одговор.
– Лепо! А знаш ли који је главни град Грчке?
– Немам појма! Који је?
– Атина! – изговара са поносним осмехом.
– А, главни град Француске?
– Не знам ни то! – одговарам поново, глумећи збуњеност.
– Париз! – још једном поносно изговара. – Ти то ниси знала? – хоће још једном да потврди.
– Нисам! А откуд ти знаш!
– Рекла нам учитељица!
– Јао, шта вас све учи та учитељица! Баш дивно!
– Па, да!- каже он са победничким полуосмехом, а онда му се јавља нова мисао и почиње нова прича.
– А, знаш шта има ново? Рекла учитељица да идемо на зимовање! Ја хоћу да идем! Молим теееее!
– Па, не знам, видећемо са татом!
– Рекла си онда, кад нисам ишао, да ћу следеће године ићи! Хоћууууу!
– Добро, рекла сам, али морамо да питамо и тату!
– Јованааааааааа! Где ти је телефон да зовем такића? – виче усхићено трчећи уз степенице.
– Немој звати, сад ће доћи с посла – али, он ме више не чује, јер је обузет новим размишљањима.